Asistență socială

1. Dosar ajutor social

Acte necesare întocmirii dosarului de venit minim garantat – conform Legii nr.416/2001

  • CERERE ŞI DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE pentru acordarea unor beneficii de asistenţă socială;
  • Certificate naştere copii (original şi copie);
  • Certificat căsătorie (original şi copie);
  • Certificat naştere soţ şi soţie (original şi copie) sau solicitant;
  • Buletin de identitate, carte de identitate sau carte de identitate provizorie, în cazul cetăţenilor români;
  • Permis de şedere temporară, permis de şedere permanentă sau document de identitate eliberat de autorităţile române competente sau, după caz, paşaportul în cazul cetăţenilor străini sau apatrizi;
  • Hotărâre definitivă de încuviinţare a adopţiei de plasament familial al minorului, potrivit legii;
  • Act din care sa rezulte calitatea de tutore sau curator al solicitantului;
  • Alte acte doveditoare privind componenţa familiei;
  • Adeverinţă de la Agenţia Judeţeană de Ocuparea Forţei de Muncă pentru persoanele apte de muncă din familie cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi vârsta standard de pensionare;
  • Adeverinţă pentru copii aflaţi în întreţinere în vârstă de peste 7 ani de la unităţile şcolare din care să rezulte dacă frecventează sau nu cursurile şcolare cu precizarea dacă beneficiaza de bursă, tipul şi cuantumul acesteia;
  • Acte din care să rezulte încadrarea (pentru persoanele aflate în întreţinere) în categoria persoanelor cu handicap accentuat sau grav ori în gradul I sau II de invaliditate şi cuantumul ajutorului, după caz;
  • Cupoane alocaţii de stat;
  • Talonul de plată a indemnizaţiei de şomaj şi/sau venit lunar de completare;
  • Adeverinţă cu venitul net realizat de persoanele încadrate pe bază de contract de muncă;
  • Cupoane pentru toate tipurile de pensie de care beneficiază membrii familiei, inclusiv de ajutor social în condiţiile Legii pensiilor şi asigurărilor sociale precum şi pentru toate tipurile de indemnizaţii cu caracter permanent ;
  • Talon de plată a ajutorului special acordat persoanelor cu handicap precum şi a ajutorului bănesc lunar pentru persoanele care au devenit incapabile de muncă în perioada efectuării unei pedepse privative de libertate;
  • Adeverinţă eliberată de Administraţia Financiară din care să rezulte veniturile lunare realizate ca membru asociat sau persoană autorizată să desfăşoare o activitate independentă;
  • Adeverinţă eliberată de Primăria Pleniţa, din care să rezulte bunurile aflate în proprietate (clădiri, terenuri, auto).
  • Adeverinţă de la Primăria Pleniţa, din care să rezulte terenul agricol din proprietate, tipul şi suprafaţa terenului şi venitul anual realizat în anul precedent ;
  • – Hotărâre divorţ- definitivă şi irevocabilă,după caz.

2. Dosar asistent personal

ACTE NECESARE PENTRU ÎNTOCMIREA DOSARULUI DE ASISTENT PERSONAL

  • cererea de angajare;
  • acte de stare civilă pentru insoţitor: certificat de naştere, buletin de identitate, certificat de căsătorie (xerocopii);
  • acte de stare civilă pentru persoana cu handicap: certificat de naştere, buletin de identitate, certificat de căsătorie (xerocopii);
  • actul de examinare medicală emis de o instiţutie sanitară competentă, potrivit legii (analizele insoţitorului) ;
  • certificatul de incadrare în categoria de persoană cu handicap grav al persoanei care necesită asistent personal (gr.I);
  • actele de studii insoţitor (xerocopii);
  • curriculum vitae insoţitor (autobiografie);
  • carnetul de muncă, iar dacă solicitantul nu a mai lucrat, va da o declaraţie pe proprie răspundere in care să se specifice această situaţie;
  • decizia de pensionare (xerocopie);
  • cazierul judiciar
  • acordul scris al familiei sau al susţinătorilor legali, in cazul persoanelor cu handicap grav fără discernamint;
  • anchetă socială;
  • dosar de încopciat.
  • acordul cu opţiunea pentru asistent personal de la DGASPC Dolj

 

3. Alocaţia pentru susţinerea familiei

ACTE NECESARE ÎNTOCMIRII DOSARULUI DE ALOCAŢIE PENTRU SUSŢINEREA FAMILIEI conform Legii nr. 277/2010

  • cerere tip de acordare a alocaţiei pentru susţinerea familiei(se ridică de la sediu);
  • adeverinţă eliberată de Administraţia Finanţelor Publice din care să rezulte dacă se realizează sau nu venituri ca membru asociat sau persoană autorizată să desfăşoare o activitate independentă- soţ şi soţie;
  • Certificat Fiscal de la Serviciul Taxe şi Impozite din care să rezulte bunurile în proprietate (clădiri, terenuri, etc.) -soţ şi soţie;
  • pentru persoanele care nu au domiciliul în Pleniţa, Certificat Fiscal de la Primăria localităţii de domiciliu, din care să rezulte bunurile în proprietate(clădiri, terenuri, etc.) şi adeverinţă din care să rezulte că nu au depus cerere şi nu beneficiază de alocaţie pentru susţinerea familiei;
  • acte doveditoare de venit:
  • pentru salariaţi, adeverinţă eliberată de angajator, în care se va specifica salariul net, realizat în luna anterioară depunerii cererii şi dacă beneficiază sau nu de bonuri de masă;
  • pentru persoanele care beneficiază de indemnizaţie de somaj: talon şomaj + copie decizie;
  • pentru pensionari: talon pensie + copie decizie;
  • pentru persoanele aflate în indemnizaţie pentru creşterea copilului:adeverinţă eliberată de A.J.P.S. Dolj;
  • orice alt tip de act doveditor de venit.
  • pentru persoanele care nu realizează nici un fel de venituri: declaraţie notarială pe propria răspundere sau adeverinţă eliberată de A.J.O.F.M. Dolj;
  • pentru copii de vârstă şcolară: adeverinţă elev, în care se va specifica dacă beneficiază sau nu de bursă, tipul şi cuantumul acesteia;
  • pentru preşcolari: cupon alocaţie de stat/ extras de cont;
  • hotărâre judecătorească de divorţ şi încredinţare minori, pentru familia monoparentală;
  • hotărâre definitivă de încredinţare a adopţiei/ de încredinţare în plasament familial a minorilor;
  • dovada prin care soţul sau soţia sunt arestaţi preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate şi nu participă la întreţinerea copiilor;
  • certificat de încadrare intr-un grad de handicap (copie şi original);
  • carte de identitate- soţ, soţie şi copii cu vârsta peste 14 ani (copie şi original);
  • certificat de naştere- soţ, soţie şi copiii pentru care se solicită dreptul (copie şi original);
  • certificat de căsătorie(copie şi original);
  • livret de familie – eliberat de Serviciul Stare Civilă (copie şi original);
  • dosar cu şină.

* PLAFON LEGAL<530 lei ( venit net lunar pe membru de familie)

 

 

4. Dosar alocatia de stat

ACTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA DOSARULUI DE ALOCAŢIE DE STAT

  • – Cerere tip
  • – 1 Copie xerox a actului de identitate al mamei + original
  • – 1 Copie xerox a actului de identitate al tat[lui + original
  • – 1 Copie xerox certificat naştere copil nou-născut + original
  • – 1 Copie xerox certificat căsătorie + original

În cazul în care ambii părinţi sunt plecaţi, actele se pot depune şi de către altă persoană pe bază de procură notarială specială, pentru depunerea actelor pentru alocaţia de stat, conform Legii 61/1993, privind alocaţia de stat. Ajutor de inmormantare Conform Legii nr. 416/2001 Actele necesare in vederea acordarii ajutorului de inmormantare:

  • Certificat deces (copie si original)
  • Act de identitate al solicitantului
  • Act de stare civila al solicitantului din care sa rezulte relatia de rudenie cu decedatul (mostenitor, tutore, curator)
  • Dovezi privind suportarea înmormântarii
  • – 1 Copie xerox certificat căsătorie + original

Ajutorul de înmormântare se acorda numai persoanelor care au beneficiat de ajutorul social